Klassieke massage

Voelt u zichzelf wel eens uitgeblust of vermoeid? Heeft u last van verkrampte en pijnlijke spieren na een zware werkweek? Dan is een ontspanningsmassage erg geschikt. Maar ook als u verder prima in uw vel zit, kan een massage erg prettig zijn. Massage is kortom geschikt voor iedereen die zichzelf goed wil (laten) verzorgen.

Wat is klassieke ontspanningsmassage?

Hiermee wordt bedoeld de 'normale' massage, hoewel het meestal geassocieerd wordt met ontspanningsmassage. Ook sportmassage valt hieronder. De NGS-masseur wordt speciaal hiervoor opgeleid. Tegenwoordig wordt ook vaak de term "massage therapie" of therapeutische massage" gebruikt. Hiermee wordt gewoon bedoeld het gebruik van klassieke massage voor het bestrijden van fysieke (of psychische) klachten, zoals lage rugpijn, nekpijn, spierpijn, stress etc.

Wat doet een massage met u?

Allereerst is het gewoon prettig. Door een goede massage, kan een aangename ontspanning worden bereikt. evens krijgt u door massage weer meer gevoel voor uw eigen lichaam, ervaart u zelf beter waar het ‘niet lekker zit’.

De masseur zal extra aandacht geven aan ‘vastzittende’ en pijnlijke spieren. Door de ontspanning van het lichaam kunnen ook allerlei gevolgen van stress (bijv. 'spanningshoofdpijn', chronische vermoeidheid, stijve nek en rug, slaapproblemen) worden verzacht. Ook zult u merken dat u met een ontspannen lichaam geestelijk makkelijker tot rust komt, zodat de negatieve spiraal van stress en lichamelijk klachten doorbroken kan worden.

Hoe kun u zich voorbereiden?

Zorg er voor dat u gedoucht bent, wel zo prettig voor de hygiëne.

Probeer niet al te gehaast te komen op de afspraak. Het is aan te raden om niet met een te volle maag op de afspraak te komen. Zet u mobiele telefoon uit !! zodat u niet gestoord wordt tijdens uw massage.

Alle niet gemasseerde delen van het lichaam worden afgedekt met handdoeken.

Na afloop even de tijd nemen om bij te komen, eventueel even een glaasje water drinken voor een betere afvoer van afvalstoffen.

Wanneer mag er niet gemasseerd worden?

Er mag niet gemasseerd worden bij:

• Koorts, griep
  • Ontstekingen
  • Algemene infectiezieken
  • Extreme vermoeidheid of uitputting
  • Slechte algemene gezondheid
  • Huidaandoeningen
  • Pathalogieen (ziektebeelden)
  • Vaataandoeningen (trombose e.d.)
  • Steenpuisten

Door wie?

Mijn massage praktijk is een eenmanszaak en normaliter doe ik de behandelingen zelf. Maar ik begrijp dat er mensen zijn, die door hun verleden, religie of andere serieuze redenen, liever door een vrouw gemasseerd worden.

Dit is mogelijk! Maar alleen op verzoek. En de behandeling kan wat langer op zich laten wachten. Omdat ik met haar agenda rekening moet houden.